En sjuk helg.

Haha, hahahaha... Ja, jag vet, man förlorar rätt många hjärnceller när man blir sjuk. Och fy vad sjuka vi har varit här!
Först blev söt sjuk i förra veckan och jag varnade honom klart och tydligt: VÅGA SMITTA MIG! Men äh, så mycket lyssnade han :P I fredags, eller kanske var det torsdag så nös jag för första gången, och sen i lördags gjorde det ont i hela kroppen och sen har det bara gått utför.

Jag har tagit alla tabletter jag har kunnat och så ett par KanJang shots om dagen och idag fick jag världens bästa hostmedicin. Haha, om man inte känner mig så kan man nog tro att det är en missbrukare som pratar, men vaknar man av att man hostar och det gör ont i hela bröstkorgen så är det kanske inte så konstigt att man blir lycklig över bra hostmedicin!

De senaste dagarna har jag verkligen inte haft någon kraft alls till att göra något vettigt. All skolarbete, jobbsökande mm har prioriterats bort. Istället har det blivit väldigt många timmars sömn och, som sagt, en massa mediciner och idag känns det väl lite bättre. Har vågat visa mig ute bland folk för första gången på ett par dagar utan att känna mig som ett UFO.
Fast R's reaktion igår fick mig att titta mig i spegeln och kolla hur jag såg ut egentligen. Han tittade förbi för att lämna över lite mediciner, och han backade en meter, eller var det två kanske, så får han lämnat över påsen. Det var inte sjysst hörru!

Annars så har det faktiskt varit en helt ok helg, eller fredagen i alla fall. Då var jag och söt ute på O'learys och kollade på när en av hans vänner från back in the days (waaaay back in the days :P ) spelade med sitt band. Riktigt bra var dom! Sen var det längesedan vi var ute bara jag och han, så det var mys :) Sedan stack vi förbi Heartbreak
med bandet, var ju tvungna att visa vad Gävle hade att erbjuda. Jaja, skoj var det i alla fall. Natten avslutades med massa prat och skratt på allas våran favvo-donken! Sedan dess har jag... hmmm... sovit mest.

Nu ska jag lämna lilla arbetsplatsen här, jo, jag har numera en extern skärm och trådlös mus och tangentbord. Dessutom har vi köpt ett stort skrivbord så vi kan sitta bredvid varandra och nörda :P Det var ju typ 3 år sedan jag hade ett bord som man kunde kalla för skrivbord, så det här känns fantastiskt!
Det jag tänkte komma fram till var att nu ska jag ta och åka hem till mammsen och pappsen och utveckla önskelistan inför min födelsedag som är i nästa vecka.
Jag hoppas att alla har lagt in 5:e oktober som påminnelse i mobilen. Ett heligt datum ju! Det känns pirrigt, jag menar, jag fyller äntligen 18! Myndig och allt ju! ;p

Är det dumt att önska sig ett par tusenlappar i månaden fram tills jag får ett jobb eller? :)

Och så något fint från en guldsmed ;) Hint hint.
Ska fixa en fin lista här snart också.


Puss på er!

Nu har jag en vecka på mig att hitta på en massa bus, sen kan jag säga: nu är jag ett år äldre, lite klokare och skulle aaaaaldrig göra något så dumt :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0