Byggare- Parisa :)

Herreguuud! (Känns som om alla mina inlägg börjar så nu för tiden :P ) Är fortfarande helt slut i kroppen efter måndagens och tisdagens byggande och snickrande. Tänka sig att vi är så händiga hela familjen!
P har satt upp en massa regler i taket efter att mamma och morbror har dragit om rör och fixat lite mer med elen i köket. Sen i måndags började det som vi hade hoppats på inte skulle ta så lång tid, men ändå blev det typ 9 timmars pysslande och grejande när vi skulle sätta upp gipsskivor i taket.
Har i alla fall kommit på några saker:

1. Tacka Ramirent (fd Tidermans) för att de finns! Skitbra service och huuuur underbart ställe som helst ju! Hur kan jag ha missat det här under mina 12 år i Gävle? Här kan man hyra alla möjliga maskiner som man behöver när man bygger och snickrar mm.

2. Gips-lyft. Älska den som uppfann den! Hur orkar man lyfta upp gipsskivor, pyssla med att få dom på rätt plats och sen ska den 5:e personen skruva fast dom, typ. Det funkar ju inte! Men det behöver man inte heller, för någon gång var det någon som tänkte till. Man lyfter upp gipsskivor på en enkel och smidig lyft och sen hissar man upp skivan på rätt plats. Underbart!

3. Vill man så klarar man banne mig vad man vill!

Nu är taket på plats, målaren har spacklat klart det. Imorgon kommer morbror hit igen och då börjar byggandet av köksgrejorna. Det blir fler besök på Ramirent där vi ska hyra en såg så att det blir lättare när vi ska fixa allt till köket. Sedan på fredag kommer det två golvläggare och så fort de har fixat klart köket så ska vi börja skruva fast köket, för på söndag har jag bestämt att vi ska ha ett kök! Det kommer säkert att vara lite småpyssel kvar, det ska kaklas lite och säkert något mer, men de tidskrävande sakerna måste ta slut någon gång!

Oj, vad mycket babbel det blev nu. Ska fixa fram lite bilder från jobbandet så fort jag pallar, men nu ska jag sova.

Imorgon blir det jobb i huset, jobb på jobbet och så ännu mera kök. Hoppas att mina jobbskor kommer någongång! Känns helt värdelöst att trots att man står för skorna själv så har man fortfarande inte fått dom efter 7 månader. Efter varje jobbpass så har jag ont i fötterna i minst 3 dagar, känns ju dumt att behöva sjukanmäla sig för att man inte får sina jobbskor.


Sov så gott då!

En helt utmattad Parisa, det är vad jag är just nu. Nu blir det jag och serier på datorn.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Niiiice! Bra jobbat! Ni bara väntade på att jag skulle lämna staden innan ni visade er ambitiösa sida va??! Då är väl huset snyggt och prydligt när jag kommer hem. :) I like!

2011-05-27 @ 17:32:55
URL: http://snowcap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0