Vad faaaaan IKEA??!!

Ikea meddelar stolt att de leverar allt i platta paket för att kunna sänka priserna, men det är hur lätt som helst att bygga ihop grejorna man köper därifrån!
Say whaaaaat?!

De ljuger!

Nu har vi försökt bygga ihop ett Ikea- kök och det var allt annat än lätt! Allt som kunde gå åt pipan gjorde det. Bänkskivor som var idiotiskt kapade så att man fick skarven på helt fel ställe. Skruvar som inte finns för att uppfylla den funktion som de ska uppfylla. Täckskivor som inte finns. Osv osv osv. Sedan, när man tror att man har stött på alla hinder som finns, när man tror att det äntligen kan finnas en liten chans att vi ska kunna bli klara med köket innan helgens slut, då får jag helt plötsligt ett telefonsamtal från en, inte så glad mamma, som säger att de har sågat ur fel mått för hällen i bänkskivan, som ska vara på köksön! Mamma och pappa har alltså suttit där med en planerare från Ikea som har ritat ut fel häll i bänkskivan - trots att mamma hade sagt vilken häll hon ville ha och beställde allting från Ikea.

Det blev ett besök på Ikea, men reklamationer ska skötas via kundservice och när vi ringer Ikea så säger de att sådana ärenden sköts via hemsidan.

Så här är det; Jag har alltid älskat Ikea och försvarat allt de någonsin gjort när folk pratar skit om Ikea. Men nu, efter allt strul med det här köket så finns det inte en chans i helvetet att jag någonsin kommer att köpa större saker från dom. Ett bord, en stol, kanske en soffa eller en bokhylla, men aldrig mer något som kräver att jag behöver sätta mig med någon som ska hjälpa mig att planera och beställa sakerna. Aldrig att jag tänker förlora kontrollen över min beställning och riskera att det går så här illa. Planeringen har ju tagit sin lilla tid, så när man väl börjar bygga så vill man ju att det ska smidigt till, man vill ju inte lämna ett halvfärdigt kök och behöva vänta tills någon tar ett beslut och kan skicka hit en hantverkare som kan fixa misstaget som Ikea har gjort.


Äh, jag orkar inte ens korrekturläsa det här. Jag behövde bara skriva av mig och varna alla andra som funderar på att bygga upp Ikea köket själv. Don't do it!

Nu ska vi försöka få klart de skåp och lådor som är uppsatta på väggen i alla fall, det ska tydligen bara vara 'klick', 'klick' och 'klick' - typ. Yea, right.

Återkommer med bilder från hemmet som numera ser ut som en arbetsplats.


Ikea. Du har gjort mig djupt besviken. Det gör lite ont i själen nu.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Du talar som en äkta byggman! Bra jobbat!

2011-06-02 @ 10:25:38
URL: http://snowcap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0