Dagens nötter

Dagens "hur fasiken kan den här människan vara butikschef"?!
Jag åkte till Stadium outlet i Gävle för att lämna tillbaka en joggingdress av märket Champion som jag hade köpt till William, efter en tvätt krympte den minst en storlek! Jag ville reklamera den, kassören kolla med några i personalen, bl.a. butikschefen. Sedan frågar han mig hur jag har tvättat kläderna, enligt skötselråden svarar jag. Han springer tillbaka till de andra och återkommer efter 5 min. Han säger att de har bedömt att jag har tvättat på fel sätt.

- nej, det har jag inte, jag är väldigt noga med att följa råden.
- men du kanske har torktumlare.
- nej, har ingen torktumlare hemma.
- jaja, vi har gjort den bedömningen, men du ska iallafall få lämna tillbaka den, kunden har alltid rätt och så.
- ok, men jag har ju inte gjort något fel, och ska ni hålla er till ' kunden har alltid rätt' så kanske ni inte borde anklaga KUNDEN.
- men du ska ju få lämna tillbaka kläderna.

Jag kokar! Går och pratar med tjejen som visar sig vara butikschef. Hon tittar knappt på mig, himlar med ögonen och ler det mest falska leendet.

- ursäkta, var det du som bedömde att jag hade tvättat fel?
- ja, vi kom fram till det tillsammans. Men du fick ju lämna tillbaka.
- men tycker du att det är ok att säga så, anklaga en kund för att ha gjort fel och sen tycker du att du gör mig en tjänst eller?
- vi har inte anklagat dig för något, vi bedömer bara att du har gjort fel, men du fick ju lämna tillbaka kläderna.
- men skulle du seriöst vilja gå tillbaka till ett ställe där de har anklagat dig för något du menar att du inte har gjort?
- jag skulle inte ha något problem med det.

Och så fortsätter en värdelös konversation. Vid telefonkontakt senare vägrar hon att ge direktnummer till sin chef, hon ber mig maila så ska hon vidarebefordra mailet. Seriöst?! Får ställer Stadium outlet så INGA krav på sin personal? Jag tappade hakan när jag fick höra att HON var butikschef, har aldrig varit med om att en butikschef skött ett reklamationsärende så oproffsigt! Wow! Kan inget annat än att varna för deras bebiskläder iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0