Ett ämne man knappt kan prata om

Ja, det är slöjan.
Jag har inga problem med att vissa människor väljer att ha slöja, jag har ju för tusan flera i släkten som själva valt att ha slöja på grund av olika skäl, religion, vana osv.
Men en bild som vägrar suddas ut från mitt minne är när jag var i skoaffären med W och skulle köpa nya skor till honom. Där möter vi ett par i kanske 35- års åldern, nationalitet låter jag vara osagt, för det är inte alls väsentligt, men däremot så kände jag ett stort obehag när jag såg att de hade klätt sin dotter, som var ungefär jämnårig med W i gråa kläder och slöja!!!! Hon satt i en barnvagn med slöja! Hur tusan kan man tycka att det är ok?!
Jag kände sådan avsky, mot föräldrarna. Hur kan man tvinga på ett barn, som knappt kan prata, kläder som ska skyla denna oskyldiga varelse?
Jag skiter i kultur, för detta borde vara förbjudet överallt! Jag vet att många män tycker att deras fruar ska ha slöja för att inte andra män ska attraheras av deras fruar, då är det vuxna människor både männen, som enligt mig beter sig som svin, men även de kvinnor som väljer att göra detta. Ok, fine. Deras val. Men vaddå, tror man någon kollar på ett barn på det sättet och därför väljer man att skyla barnet?!

Gah, ilskan är obeskrivlig. Inte acceptabelt i dagens samhälle.

Då var det sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0