Barn som blir bortgifta

2013, året då det fortfarande är flera miljoner flickor, barn, som blir bortgifta i olika dela av världen. Va?!!
Här sitter vi hemma, i vårat trygga hem i vårat trygga lilla Sverige, meda unga flickor, 13,14 år gamla blir bortgifta till killar som är minst 5 år yngre än dom. Hur kan människor fortfarande ha en sådan vrängd människosyn? Hur kan man göra så mot ett barn som bara vill vara barn. Ett barn som vill leka med sina kompisar, gå i skolan och skaffa sig en utbildning.

Sitter här och tittar på en dokumentär på TLC och fullständigt kokar! Vad kan jag göra åt detta problem?
Det jag hatar med människor är att man aldrig ser något annat än sina egna problem. Varför kan man ta sig tid att hjälpa andra?
Det jag vill föra vidare till mitt barn är att man ska hjälpa andra när man kan. Det har mina föräldrar och morföräldrar lärt mig, och det ska jag banne mig lära mitt barn. Det är den finaste gåvan man kan ge sitt barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0