Jo, det var det här med pengar då...

Så här brukar det vara: Pengar kommer och ca 3 dagar efter det så finns det inte så jättemycket pengar kvar på kontot. Det var en person (kommer tyvärr inte ihåg vem) som sa det en gång: "varför ska det finns så mycket månad kvar i slutet på pengarna? " Vet inte hur många gånger jag har använt det citatet, för det stämmer ju! Vilket pucko kom på att pengar ska komma EN gång i månaden?? Och att man dessutom skulle få så LITE pengar? Usch!

En sak som var bra med att jobba på båten var att man fick lön två gånger i månaden, först den 25:e och sen så fick man en sk definitiv lön den 10:e, då man känner att det skulle vara skönt med lite mer pengar. Lyxigt! Det är som om det är någon däruppe som kollar till kontot och ser att man skulle vilja ha mer pengar, men istället för att tänka 'jaja, skyll dig själv' så ger han/hon ännu mer pengar! :)

Men, denna månaden så ska jag faktiskt skärpa mig! Har fixat budget, ok, jag har gjort det de senaste månaderna... Men ibland så funkar det faktiskt! Bara det att just den månaden jag ska skärpa mig så ska jag ha fest ju, och så ska jag få gäster över helgen också, men än så länge ser det ljust ut faktiskt. Trots en massa tidiga födelsedagspresenter till mig själv. Denna månaden blir det banne mig ingen ångest! Har levt som en prinsessa hittills, och jag har inga planer på att ändra på det :) Har fått resa norrut, haft det grymt bra, shoppat, festat, och det är bara den 30:e (ok, den 1:a nu).
Nä, nu ska jag bara vara glad och längta till helgen! Bra sällskap, bra musik och god mat! Det kan inte bli dåligt, eller hur?

Wow, vilket intressant inlägg! :/ Får nog skärpa till mig! haha

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0