Skillnaden mellan tjejer och killar.

Det här har jag tänkt på och även diskuterat med mina vänner många gånger, och jag har en känsla av att det kommer komma fler inlägg angående det här ämnet. Väldigt intressant!

Många av mina goda vänner är killar, detta av flera anledningar. Dels för att det har råkat bli så för vi har träffats genom jobb och skola eller liknande, dels så är det på något sätt ett medvetet val då killar oftast är mindre komplicerade att umgås med. Det är inget skitsnack, som det lätt blir mellan tjejer annars; killar säger vad de tycker och tänker, till skillnad från många tjejkompisar som jag har haft som snackar skit bakom ryggen på varandra och sen är falska mot varandra. Usch 1.

Killar bråkar med varandra, lättar på hjärtat, pratar inte på ett tag, och sen glömmer de att bråket ägt rum. Tjejer kan inte glömma bråk. De bråkar med varandra, slutar prata med varandra, och sen OM de börjar prata med varandra igen så kommer det antagligen vara dålig stämning väldigt länge. Usch 2.

Nu verkar det ju som om killar är mycket bättre än tjejer och just när det gäller dessa punkter så trodde jag att det var så också. Sen så en dag hörde jag två av mina killkompisar prata med varandra om en gemensam tjejkompis. De pratade om hur falsk hon var, hur hon bara hälsade på dem när hon kände för det. Hur hon började ignorera deras vänskap när hon skaffade pojkvän osv osv. Diskussionen fortsatte ett tag.
Så frågade jag dom varför de inte bara sa upp vänskapen. Varför slösa bort sin tid genom att umgås med en person som beter sig på det viset? Logiskt för mig. Men tydligen inte för dem. De tyckte att det var en så stor sak att säga upp vänskapen och fortsatte att ha kontakt med tjejen i fråga när det passade henne. För de kan ju inte sluta umgås... (say whaaaat? )

Då slog det mig hur skrämmande lika killar och tjejer är egentligen. Det finns ganska mycket skitsnack bland killar också, men killar är så upptagna med att säga att tjejer är så komplicerade, att de snackar skit om varandra, att de inte har upptäckt hur de själva beter sig.
För visst är det så att för de flesta tjejer så är det en självklarhet att man inte umgås med någon som bara hör av sig när hon/han känner för det?

Då har jag lättat på mitt hjärta för den här gången, skulle gärna vilja höra andra åsikter angående detta!


Parisa

Välj och sortera dina vänner med omsorg. Blir du mer arg och irriterad än glad på dem så säg hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0