-15 grader

Jahapp, då var den här då. Den förbaskade *piiiiiiiiiiip* vintern. Blev informerad om att det var -15 grader när jag klagade på att jag inte kunde känna mina fingrar längre (verkar inte som om skinnhandskar fungerar i den här staden!), nääää, så mycket kan det väl inte vara tänkte jag.
Sedan kom jag hem och undrade varför min fötter trots 3 par strumpor, i höststövlarna i och för sig, vägrade tina upp och så gick jag och kollade på termometern. Gaaaah, det var ju -15!!! Vet ni hur längesedan det var jag utsatte mig själv för den sortens kyla eller??! Det kan nog mycket väl ha varit för 3 år sedan när jag bodde här på heltid och jag kan meddela att jag inte har saknat det!

Jo, det blir många utropstecken, men jag är verkligen chockad. Jag har allt känt att det har varit något konstigt de senaste dagarna när kylan sakta men säkert har dykt upp, det har känts ovant, men jag har påmint mig själv om att jag faktiskt har bott här i 11 år, jag borde jag vara lite van i alla fall. MEN, det där stämmer ju faktiskt inte! Jag har ju inte alls bott här så länge, de senaste 3 åren har jag faktiskt bott på varmare breddgrader :P haha. Ja ja, det har fortfarande varit samma land, men tydligen så vänjer man sig vid "värmen" väldigt snabbt när man får uppleva mildare vintrar och nu när jag har fått frysa (mina tår är fortfarande IS efter en timme i värmen!) så har jag blivit ännu mer säker på att jag avskyr kyla och vinter och snö! Det gör ont, precis överallt.
Det här var sista gången jag lämnade mina ugley boots (UGGs) hemma! När pengarna ramlar kommer ska jag införskaffa ett par ännu varmare stövlar. Längtar :)


Det satt ju bra med ett klaga av sig - inlägg så här mitt i natten. Men jag har ju inget bättre för mig nu när min Skype-buddy ligger och sover :)

Nu är det dags för mat!


Sov så gott!

Lax med stekt potatis blir dagens middag, euhm, 3 på natten var det ja!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0