Jahapp, då var snön här då!

Jo, jag vet. Jag bor i fel land! Jag får höra det varje år och jag har aldrig sagt emot! Jag vill i alla fall ha fler soldagar än regn/rusk/snödagar, och det får gärna vara här i Sverige, så man kan nog säga att jag lever på hoppet, haha. Det är inte fel land, om några år så kanske det blir fler soldagar i Sverige :) (jo, jag vet, jag skämtar om klimatförändringarna, känsligt eller? )

Det är alltså helt vitt överallt här i Gävle och fastän det "bara" är ett par minusgrader än så länge så gör det ont i hela kroppen när jag vet att jag måste lämna värmen (nåja, det är i alla fall liiite varmare hemma) inomhus. Det är verkligen samma visa varje år; alla påpekar hur de längtar till snön, att det ska vara vit jul osv och jag påpekar hur snabbt snön brukar förvandlas till slask och slask har NOLL mysfaktor! Snö=kyla=INTE BRA! Ja, sådan är jag. När sommaren säger hej då så där i mitten på september någongång så kommer pessimisten i mig fram.


Sådana här mörka, kalla vinterdagar är jag så glad att jag har mina underbara vänner riktigt nära! Idag har det varit en riktig mys-dag och det behövde jag verkligen! Har hunnit med två lååånga fikastunder med två riktigt bra vänner ♥. Så underbart att kunna prata om allt, seriösa såväl som lättsamma saker och bara lätta på hjärtat nu när allt känns tungt!

Nu sitter jag här hemma och ska nog kolla på lite skräp på webb-tv och sen hoppa i säng i någorlunda rimlig tid inatt.



Parisa

Over and out

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hörru, ska vi flytta? =D Jäkla snöö och SVINkallt är det! Vad sägs om Cap Verde öarna?! ^^

<3

2009-12-17 @ 18:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0