Musikhjälpen

Jo, jag är nog världens största fjant ibland. Vet inte riktigt vad som har hänt med mig. Nog för att jag alltid har varit en person med en massa känslor, och jag har aldrig haft problem med att visa mina känslor, men de senaste åren har jag tydligen blivit världens lipsill! Jag gråter till allt!
Jag menar nu är det inte bara när Oprah delar ut bilar till alla i publiken som jag gråter, utan det är när vinnare av Hells kitchen koras, sista avsnittet av Vänner sänds för femtielfte gången och nu senast var det alltså till Musikhjälpen som har sänts på SVT 2 de senaste 6 dagarna (jag som trodde det var något knäppt på tvåan, men det var det alltså inte :) )
Jason aka Timbuktu, Ametist och Christer från P3 har alltså varit inlåsta i en glasbur på Avenyn i Göteborg och sänt live dygnet runt för att samla in pengar till barn som dör i malaria. Bara tanken är ju så fint så man blir lite tårögd. Folk har kunnat smsa, ringa eller kanske till och med besöka dom för att önska låtar för 50 kr eller mer och pengarna har gått till oavkortat för att hjälpa människorna som behöver det alltså.

Nu för några minuter sen så skulle de ut från denna glasbur och de grät för att de var chockade över att komma ut till verkligheten och för att svenska folket har skänkt 5 748 442 kr. Det har varit barn, studenter, vuxna, kända människor, alla har gjort sitt! Så fint, det finns ju folk med stora hjärtan därute! En 6 åring skänkte alla sina sparpengar - 5000kr! Anyways, de grät och jag grät. Hmm, jag grät nog varje gång någon kom in i glasburen och skänkte pengar.

Ok, nu glömmer vi det här och går vidare. Har erkänt i alldeles för många ord hur och varför jag är en fjant och nu räcker det :)



Söndags- Parisa

Mys på denna söndag gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0