Vänskap

Har hunnit tänka en hel del på tisdagens händelser, reflektera över vad som hände och vad vänskap betyder för mig. Jag har även haft tid att umgås och prata med mina riktiga (det ska man väl inte ens behöva tillägga??) vänner och insett hur viktiga de är för mig! Vänskap för mig handlar om att ge och ta, det handlar om tillit, ärlighet, kommunikation, uppskattning, att man ställer upp för varandra i vått och torrt och även att man stannar hos varandra till och med de dagar då det är riktigt jobbigt.
Självklart behöver man alltid ta korta pauser från varandra, för det finns väl inte två människor på denna jord som har samma åsikter om ALLT?! Men i slutändan så ska båda parter veta att man alltid räkna med varandra, no matter what.
Det är lite som en kärleksrelation, men mycket starkare (på andra sätt, men ni förstår..), vänner finns där när det tar slut med killen/tjejen, vänner får höra när man är där på toppen, glad och lycklig, men även när man är där nere på botten och känner att allt är skit.
En riktig stark vänskap för mig, är när man kan skratta tillsammans för att en stund senare bråka, gråta och senare förlåta varandra och gå vidare. Inte när man vräker ur sig allt man kan komma på så fort det blir jobbigt och sen sitta där och tycka att man har haft rätt hela tiden. Inte när man låter första bästa kille komma emellan och sen tro att vänskapen är som den var innan.
Vänskap ska man vårda och ta hand om - tillsammans. Som en liten blomma! haha Ja ja, ni förstår. I min värld så låter man inte, aldrig någonsin, en pojk- eller flickvän komma emellan!
Visst är det viktigt med kärlek i livet, det tycker väl alla, men kan man verkligen vara helt säkert, jag menar 10000% säker på att den man älskar just nu kommer att vara samma  som man älskar mer än allt på denna jord tills man dör? Och även om man har den turen, skulle man vilja bli en och samma person med den människan och inte ha någonting för sig själv resten av livet?!
Jo, jag är djup för första gången, i alla fall som jag visar utåt, men jag skulle aldrig aldrig någonsin vilja ge upp den jag är, ge upp mina vänner och allt jag någonsin trott på för någon kille i hela världen! Och dessutom, om man verkligen älskar någon så låter man väl inte den personen göra så heller?

Mycket, mycket text blev det nu och jag orkar verkligen inte läsa igenom allt och ändra felstavningar, så säg till om det förekommer några sådana.

Ska väl lägga till en glad bild på moi för att väga upp mot allt depp.




Love

Tack alla mina vänner och alla andra som står mig nära, säger nog det alldeles för sällan, men ni betyder allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0