Effektivitet är mitt andranamn

Tydligen! Men nu de senaste dagarna har det visat sig att så är fallet! Bara jag får en god natts sömn så jag kan jag få hur mycket som helst gjort dagen efter och det känns fantastiskt bra!

Idag har jag fått lite grejor sålda, efter en annons som jag satte ut igår och sen har jag fixat alla papper som jag skulle sätta i pärm eller slänga. Jag har satt ut fler annonser, skrivit lappar och nu ska jag hämta banankartonger och sätta igång och packa lite. Snart kommer det folk som ska köpa mer saker här. Gött med cash, som ska direkt in i sparkontot för snart ska jag banne mig resa!

Dagarna flyger förbi och jag har nog fortfarande inte riktigt förstått att mindre än två veckor så ska jag lämna min ö. Det känns konstigt, jag är ledsen för att jag lämnar min lägenhet och alla Kodak-moments som man kan hitta här på ön, men samtidigt så är jag glad för att jag får vara nära min familj och mina fantastiska vänner därhemma.

En sak till som jag har tänkt på sen jag sålde första prylen i lägenheten i förra veckan var att det är knäppt att man kan känna separationsångest för prylar. Jag vet ju sen tidigare att handväskor och skor gör jag mig inte av med- absolutley never! Det är heliga saker som jag faktiskt kan sakna senare (haha, liiite knäppt, jag vet!), men möbler och alla inredningsprylar visste jag inte att jag kände så starkt för. Anledningen till det är nog för att under dessa tre år så har jag hunnit byta ut saker (har min tredje soffa på tre år), jag har hunnit slänga småsaker, byta ut och köpa nya saker och nu efter tre år så har jag alltså saker som jag valt efter noggranna planeringar. Det är saker som jag älskar. Även om jag vet med 90% säkerhet att jag kommer att vilja ha andra saker till nästa lägenhet, så har de varit perfekta till den här lägenheten och därför känns det konstigt att någon annan ska ha mina saker i sitt hem.

Nä, kan ju inte tänka så, måste ju fixa pengarna till resan...

Solen skiner därute och jag har inte gått ut på hela dagen. DUMT!

Tjolahopp!


Parisa

Businesswoman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0