Vart går gränsen?

Nog för att jag är en student och bor i en studentlägenhet, men hur mycket ska man behöva stå ut med?! När jag bodde i min första lägenhet, en liten liten etta på 19 kvm, så var det helt perfekt. Kunde spela hög musik när jag städade, ha fester (inte för att det var så ofta, men ändå), vi som bodde i huset förstod på något sätt varandra och visade varandra respekt. Sen flyttade jag till slottet där jag har bott de senaste två åren. En riktig fin lägenhet, fortfarande en etta, men på 27 kvm istället för 19, målade om den innan jag flyttade in och de flesta som kommer hit gillar lägenheten mycket! Utsikten är inget mindre än ringmuren! Det är inte många som kan säga att de har den utsikten!
Hur som helst, det var inte det jag skulle säga. I början var allt frid och fröjd, ända tills jag fick grannarna från ..... De som kom och klagade 21.30 för att jag spelade hög musik, eller kl.19 för att min musik störde deras filmtittande! Nog för att man ska visa sina grannar respekt, men det finns lagar om hur och när man får vara högljudd i sin egen lägenhet. Från kl.22-06 ska det vara tyst! Man kan ju inte förvänta sig att alla ska vara tysta bara för att man själv vill lägga sig kl.18, eller kolla på film (!!), någon måtta får det vara på vilka krav man ställer på sina grannar!

Det var det, och sen så flyttar nästa gäng in istället för de sistnämnda. De som spelar hög musik FRÅN kl.22 - 05 istället! Skriker och har sig, och skiter fullständigt i att det finns människor som faktiskt försöker få lite sömn under dessa tider. Hur tänker man då? Inatt vaknade jag kl.04 av att det lät som om det var fest i min lägenhet! De ovanför spelade elgitarr och de bredvid (det är endast en gipsvägg som skiljer min lägenhet från deras) spelade riktig hög musik och skrek. Då fick det räcka, inte ens jag, som brukar säga att bor man i en studentlägenhet så får man tåla ett och annat, hade orken att tåla det. Tur att de är trevliga och faktiskt skärpte sig när jag ringde på kl.04.30 och sa att jag försökte sova.

Nä, det jag ville komma fram till var att fest till kl.00 eller 01 kan man väl ändå acceptera när man bor i ett område med bara studenter som grannar, speciellt under nollningsveckan, men någonstans ska man väl banne mig dra gränsen! Och sen så undrar jag en sak, varför skriker man på en efterfest så tidigt på morgonen?? Alltså, de försökte inte föra en konversation genom att överrösta musiken, utan bara skrek rakt ut. Kan inte förstå det.


Oj, vad långt det blev nu! Märker att mina texter kan uppfattas som tråkiga när jag ännu inte tagit mig tid att lägga in bilder, men just nu försöker jag bara komma igång och testa lite olika sätt att skriva på. Bilder kommer inom kort!



Parisa

Nu - dags för andra försöket att inta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0