2010- 05- 24

Då var det dagen före löning då. Sitter här hemma, i mitt andra hem (jo, det är nog lika förvirrande för er som för mig när jag säger hemma :P) och väntar på att söt ska komma hem från jobbet. Idag fortsätter operation: rensa lägenheten :) Igår fixade vi äntligen till klädkammaren och resultatet blev: 4 sopsäckar med sopor och 3 med kläder och annat som ska skänkas bort. Så gött att tömma lite här! Idag ska vi fortsätta och sedan ska vi äntligen sätta upp lite grejor för nu har den försvunna borrmaskinen hittats :)

Så, vad har hänt annars då den senaste tiden? Jo, jag sa upp mig på jobbet för en vecka sedan, 2 dagar senare började jag på ett nytt jobb och lyckan är enorm! Äntligen ett jobb med fast timlön och där man får träffa kunderna! Jag har nog fått det bekräftat för mig än en gång: Jag KAN inte ha ett kontorsjobb där man inte får träffa människor, blir ju helt knäpp i huvudet!
Redan första dagen då jag sa upp mig på jobbet märkte söt skillnaden, jag blev som en helt ny människa! Piggare, gladare och framför allt har jag nu äntligen ork att ta tag i saker! Självklart är det slitit med ett jobb där man står på fötterna hela dagen, men hellre det än att man ska ha ångest varje dag när man ska till jobbet!
Har äntligen tid att hjälpa mamma och pappa med trädgårdsarbete och tid att träffa mina älsklingssystrar och snart ska jag väl få tid att träffa mina kompisar också :)






Bjuder även på lite störda bilder, as usual! Men så här flummig kan man bli så här dagen före löning : ) Äntligen, äntligen kommer det lite pengar in på kontot! Och det ska köpas minne till datorn, snygga sommarsandaler, biljetter till rockfestivalen mm mm. Japp, alla pengar är nästan upphandlade i mitt huvud :) Längtar!
Har även lekt lite hemmafru idag, diskat, plockat undan och grejat i lägenhet. Ska bli skönt att dammsuga lite sen, för det har nog inte gjorts sen.... förra månaden? :P

Nä, nu ska jag skriva några rader på min intervju som jag hade med landshövdingen förra veckan, vill inte höra några pikar från mr P :P


Kära vänner: Hör av er till mig för det finns inga gratis sms på min mobil, men jag vill ju träffa er!

Ciao så länge!


En lite piggare och lite gladare miss P



Kommentarer
Postat av: P

Duktig tjej som städar o diskar. Bra jobbat! ;)

2010-05-24 @ 21:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0