Vilken dag. Vilken härlig arbetsmiljö.

Vilken dag det har varit! Idag blev det jobb för hela slanten skulle man kunna säga! 8.40 ungefär började jag höra alla möjliga alarm sätta igång och med tanke på att jag knappt kunnat somna igår så grät jag nästan när jag tänkte på att jag hade 9 timmars jobb framför mig.
Kan inte förklara hur ont det gjorde i hela kroppen när jag försökte tvinga mig själv att gå upp.
Älskling sov gott, medan jag fick stänga av alla alarm han hade satt igång och det är vid sådana tillfällen man hör ängeln och djävulen inom en att prata med en. Ja, ni vet djävulen som säger: "Du kan blunda en liten stund till...du vet ju att du är trött, tänk vad skönt med 10 minuters powernap" och så ängeln: "Kom igen nu, kämpa på! Du vet hur du försov dig sist du bara skulle sova en liten stund. Upp nu, nu får du inte sova mer".


Japp, lite knäpp är jag tydligen :p

Jaja, det jag skulle komma fram till var att jag 10 på morgonen klev in i det värsta jag varit med om på länge. Va faaaan! Det har varit stekhett hela dagen, kändes som ca 30-35 grader och så den där härliga värmen liksom; Man måste ha byxor, skor som får ens fötter att svettas ihjäl och så känner man bara att all energi försvinner hur fort som helst.

Nog för att man har jätteroliga och underhållande arbetskompisar, men under de här omständigheterna så tappar folk humöret väldigt lätt, vilket leder till missförstånd, irritation, dumma diskussioner mm. mm.

Äh, jag tycker i alla fall inte att det är acceptabelt att behöva jobba sådär. Det tog inte många minuter innan man hade svettat bort, i stort sett, all smink och så kände man att kläderna satt fastklistrade på kroppen. Usch och fy!

Många, många timmar senare tog arbetsdagen äntligen slut och jag kunde gå hem och duscha. Gött och skrubba rent huden :)

Hann åka hem till mina föräldrar och umgås lite och nu är det banne mig läggdags!

 

Sov så gott!

 

Ibland undrar jag var jag får all energi ifrån, men det är väl det här som kallas att vara övertrött.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0