Tjoff sa det

Och så var klockan 3.45! Va?? Vad hände med tiden?
Det verkar vara ett återkommande problem det där, att tiden inte räcker till menar jag. Idag fick W mysa med mormor i ett par timmar så att jag skulle kunna plugga, aja, försöka plugga alltså. När jag kom hem vid 22-tiden och tänkte fortsätta med pluggandet så möttes jag i dörren av en liten pojke som var övertrött och inte ville sova.
 
I vanliga fall hade jag kämpat stenhårt med att få honom att somna, men ikväll fick han vara vaken. Jag hade nämligen planer för honom. Han skulle få vara med och hjälpa till och bygga ihop sin säng. Eller hjälpa till kanske var att ta i, han fick vara moraliskt stöd när jag kämpade och skruvade äntligen ihop sängen!
 
Idag såg jag att han hade lyckats bita bort en massa färg på spjälsängen som han har haft fram tills nu så då var det dags att ta fram den andra sängen som har stått i hans rum i några månader nu.
Jag kan inte fatta att jag en gång i tiden såg fram emot att åka till Ikea, komma hem med en massa saker och så skruva upp allt på en gång! Nu för tiden så är det bara en massa platta paket och några kilo ångest som jag tänker på när jag funderar på en tripp till Ikea.
 
Till slut så fick vi ihop sängen i alla fall och när jag hade bäddat i ordning och gjort det riktigt mysigt för honom så såg jag att han allt var lite trött. Fixade lite ersättning och jag hade rätt, det tog 3 klunkar och så hade min lilla gounge deckat!
 
Nu är räkningar betalda, naglar målade och jag ska försöka få några timmars sömn innan vi har en dag med BVC- besök, kanske en tur till IKEA (japp, damn you platta paket!), definitivt en tripp till Ica Maxi och antaligen en massa bus på schemat.
 
Orkar inte överföra några bilder nu, men imorgon kanske det blir något roligt.
 

Sov så gott!
 
Trött, tröttare, tröttast mama i farten. (och jag som hade lovat mig själv att aldrig skriva mama med ett 'm', men det ser ju lite gulligare ut :) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0