Precis som back in the days

I torsdags så lyckades vi äntligen få till en utekväll, jag och Eldajna- precis som det brukade vara!
Först var det stress, sen var det ännu mera stress. Jag var ensam hemma under eftermiddagen och passade på att städa och göra iordning så mycket som jag bara hann med. Sen fick jag sms om tåg som inte åkte, tåg som inte fanns och tåg som fanns men om två timmar! Typiskt SJ och upptåget. Istället för att ses kl.17 som planerat så kom tåget vid 19.30 eller något.
Det blev middag, massa prat, sminkning och så missade vi buss efter buss för vi (läs: jag) blev aldrig klara(a). Precis som back in the days! Haha
Hur som helst, vi kom ner på stan, drack drinkar, dansade och så fick vi äntligen uppleva alla våra gamla partylåtar LIVE! Det var Petter och Ison & Fille som uppträdde och vilken härlig stämning det var! Vi hade bästa platserna och det kom nästan glädjetårar när de sjöng 'vad e det för mode?' Nästan bättre live! Tack för en underbar kväll fina, underbara du!
Jag fick tillbringa nästan ett dygn med bästa Eldajna och vi insåg hur mycket vi egentligen känner varandra! :)

Lilla bus fick spendera ett dygn hos mormor och morfar och det var en ganska utvilad mamma som åkte och hämtade honom tillsammans med tant E :).
Tänk hur mycket man kan sakna en person som aldrig låter en sova så mycket som man vill på morgonen! Men det finns ingen annan människas gråt och skrik som jag skulle vilja vakna till på morgonen.

Finaste tavlan fick han i ett års present, personlig och perfekt! Tack tack tack!

Den här veckan har varit ett steg ur min svacka som tog en paus från torsdag- fredag. Avverkar en massa to dos och det mår jag bra av!
Inlämningsuppgiften är inlämnad, bebissaker ska säljas och idag tog jag mig till gymmet efter en liten paus. Och vad underbart det var! 90 minuters svettande! Och jag har blivit mycket starkare än jag varit på länge. 60 kg i benpress, roddmaskinen är min vän numera och utfall, situps och plankan varvades i tre set. Gött!

Nu ligger William här bredvid mig och sover gott och jag ska sova ut inför morgondagens träning och föreläsning.

Tisdag är en bra dag att tag i sitt liv! Try it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0