Hemma med sjukt barn

Nu förstår jag vad folk varnade om innan W började på dagis. Han blev förkyld 2 gånger under 1 år och 5 månader, varav en av dessa var rätt jobbig, nu har han gått på dagis i snart två månader och det här är tredje förkylningen tror jag. Jag vet att det är bra för barnen att bli sjuka och på så sätt stärka sitt immunförsvar, men det är inte kul när ens lilla bebis har svårt för att andas på natten.
Tack och lov så har han inte varit särskilt hängig, utan det har varit full rulle här hemma, han älskade stuvade makaroner med falukorv och vi åt jättemycket frukt till mellanmål. :) sötnosen! Han älskar verkligen frukt och ropar banana så fort vi kommer hem :) vi har hunnit med att leka, kolla på Pippi en och en halv gång, badat och sovit middag. 
Snart är det dags för middag och ikväll ska han få sova över hos mormor och morfar som har saknat ihjäl sig efter lilla busungen. 
Skönt med lite avlastning för mig så jag hinner plugga lite och så blir det jobb hela helgen! Tänk vad underbart det är när man går och längtar hela helgen efter jobbhelgen! Måste nypa mig själv i armen lite då och då.

Nästa vecka väntar mitt livs första föräldramöte på dagis och det är så synd att P inte kommer vara hemma då... Men till helgen väntar förhoppningsvis mässa i Sthlm och så fyller jag ju år. Wow, nästa år blir det storfirande! 

Full rulle som sagt. Livet som deltids ensam med en ett och ett halvtåring! 

Bara man kör på så hinner man inte bli trött. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0